Ženska s slušalkami igra videoigre na računalniku, obdana z drugimi igralci

/

Računalniške igre v oblaku – ko strojna oprema ni več pomembna

Računalniške igre v oblaku – ko strojna oprema ni več pomembna

Naše digitalno okolje se seli v oblak, izpostavljene so storitve kot OneDrive, Google Drive, iCloud in MEGA za shranjevanje podatkov. Te storitve nudijo dodaten prostor brez potrebe po vzdrževanju, z varnostjo podatkov, pri čemer je za uporabo ključna hitra in stabilna internetna povezava.

Vidimo, kako se naše digitalno okolje vse bolj seli v neskončne možnosti oblaka. Med dobro znanimi storitvami, ki že dolgo uporabljajo prednosti oblaka, so tudi platforme za shranjevanje podatkov kot so OneDrive, Google Drive, iCloud in MEGA. Z uporabo teh storitev v bistvu dobimo “podaljšek” lokalnega prostora za shranjevanje, ki pa ga ni treba vzdrževati, poleg tega pa nikoli ne skrbimo za izbris podatkov ali njihovo varnost. Seveda je osnovni pogoj za nemoteno uporabo teh storitev hitra in stabilna internetna povezava.

Računalništvo v oblaku

Računalništvo v oblaku je z razvojem internetnih hitrosti doživelo pravi razcvet. Dokumente in preglednice lahko urejamo v realnem času, ne da bi jih morali shranjevati na našem računalniku. Ti urejevalniki dokumentov so tako vedno posodobljeni in dostopni od koderkoli.

Na vrsti so bili tudi programi za CAD modeliranje, urejevalniki grafičnih vsebin kot je Canva, pa tudi obsežnejši poslovni programi (na primer, za računovodstvo, projektno vodenje ter CRM in ERP sisteme), ki so prav tako našli dom v oblaku.

Igre v oblaku

Naslednji veliki preskok pa predstavljajo računalniške igre. Gre za eno izmed najzahtevnejših področij, kar se strojne opreme tiče. Danes kakovosten računalnik za igranje iger lahko stane tudi dvakrat ali trikrat več kot običajen računalnik za domačo ali poslovno uporabo. Za razliko od igralnih konzol, ki so sicer cenejše a imajo ožji nabor uporabe, je izdajanje novih iger stalnica, ki od uporabnikov zahteva vedno nove nadgradnje strojne opreme.

“Gaming” v oblaku kot alternativa

Alternativo temu predstavlja t.i. gaming v oblaku, kjer tehnološki velikani nudijo igračarske platforme, podobno kot so zmogljive naročnine na video pretočne vsebine kot Netflix ali HBO Max. Tu igre potekajo na oddaljenih strežnikih, slika igre pa se prenaša na naš zaslon preko interneta.

Prednosti igranja v oblaku:

  • Ni potrebe po stalnih nadgradnjah strojne opreme
  • Na voljo je široka paleta iger s paketno naročnino
  • Večjezični vmesniki omogočajo dostopnost igram ne glede na lokacijo igralca

Kako izbrati pravo storitev za igranje v oblaku?

Pri izbiri prave storitve se je pomembno osredotočiti na hitrost in stabilnost internetne povezave, prav tako pa preveriti tudi ponudbe, ki vključujejo nabor iger, ki so nam najbolj pri srcu.

Odločitev za oblačno igranje igračarstvo odpira vrata dostopnosti novim generacijam igralcev ter omogoča prehod od tradicionalnih sistemov k bolj fleksibilnim in inovativnim rešitvam. Oblak se tako izkazuje kot ključna platforma, kjer bodo navdušenci nad računalniškimi igrami našli sveže možnosti za svoj hobi ali poklic.

Več informacij o razvoju storitev v oblaku in igričarstvu lahko najdejo na spletni strani VAŠ PONUDNIK IGRIC V OBLAKU. Preberite tudi našo zaporedje člankov o razvoju aplikacij in storitev, ki temeljijo na oblaku na našem blogu BLOG O RAZVOJU TEHNOLOGIJ.

computer game

Uporabniška izkušnja igranja v oblaku

Tema je razmeroma preprosta. Ob ustvarjanju računa pri izbranem ponudniku je potrebno samo še namestiti programsko okolje ponudnika na računalnik (PC, Mac), tablico ali telefon. Sistem je mogoče uporabljati tudi na pametnem televizorju ali preko Chromecast oz. FireTV naprave – kar predstavlja najugodnejšo možnost za dostopanje do visokokakovostnih iger (potreben je zgolj televizor in naročnina).

Kljub temu, da v ZDA, Veliki Britaniji, Avstriji, na Madžarskem ali v Nemčiji podprtost regije ni problem, je trenutno v Sloveniji ni mogoče izkoristiti ponudbo pretočnih iger zaradi prenizke latence, ki ne omogoča, da bi igre delovale normalno oz. zadovoljivo hitro. Te težave se lahko do neke mere izognemo z VPN povezavo do ene izmed podprtih regij, vendar se pojavi problem pri registraciji, ker večina ponudnikov zahteva vnos kreditne kartice in preverja njen izdajatelj ter regijo. Žal kreditne kartice, izdane v Sloveniji, ne uspejo preiti tega preverjanja. Prav tako je preverjanje fizičnega naslova naročnika strožje v primerjavi z drugimi naročninami, in četudi to oviro nekako premostimo, nastopi težava pri naročanju novih naslovov, igralnih konzol, dodatkov itd. Na kratko, čeprav je postopek v osnovi enostaven, trenutno v Sloveniji ni izvedljiv.

Če predpostavimo, da ne živimo v Sloveniji ali pa imamo sorodnike v eni izmed podprtih regij za pretočno igranje iger (in na njihovo ime sklenemo naročnino), se naslednja rešljiva težava nanaša na hitrost internetne povezave. Ponudniki že vnaprej navedejo zahtevane hitrosti za svoje igre. Običajno so zahtevane hitrosti od 10 Mb/s navzgor, pri čemer nižje hitrosti pomenijo omejitve pri kvaliteti igranja (igre pri 10 Mb/s so omejene na 720p ločljivost na najnižjih nastavitvah ali pa celo neizvedljive), zato se priporoča hitrosti nad 20 Mb/s in kabelsko internetno povezavo. Glede na regijo so lahko zahtevane hitrosti še višje, da se izogne možnim zamikom v igri.

Nabor naslovov pri vseh ponudnikih večinoma obsega fantazijske in akcijske igre, medtem ko je na primer dirkaških iger precej manj. To je verjetno posledica latence. Splošno gledano je ponudba iger omejena v primerjavi z lokalnim poganjanjem, glavni razlog pa je kvaliteta igre, ki jo doživlja igralec, saj je ta slabša kot na gaming PC-jih, med igranjem pa se lahko pojavi več težav. Kljub temu je v ponudbi mogoče najti nekaj svetovnih uspešnic, redno pa se dodajajo tudi novi naslovi ali pa stari v novi podobi računalniških iger.

Ponudniki storitev

Kot smo že omenili lahko izbiramo med večimi ponudniki storitev. Po našem mnenju je trenutno najboljša (tudi ker je povsem dostopna v Sloveniji) pretočna igričarska storitev: Nvidia GeForce Now. Osnovni paket stane 9,99 $, napredni pa 16,67 $ mesečno, ob vezavi najmanj 6 mesecev. V zameno za plačilo dobimo celotno paleto iger, ki nam jih ponuja Nvidia, v primeru višjega paketa pa še podporo s karticami Nvidia GeForce RTX 3080, ločljivost do 1440p ob frekvenci osveževanja do 120 Hz. Prav tako storitev deluje na praktično vseh mogočih napravah, od računalnikov, tablic pa do televizorjev. Slaba stran tako dobre ponudbe pa je, ironično, ravno zahtevana strojna oprema – če nimamo zaslona, ki omogoča takšne resolucije in hitrosti osveževanja smo za svoj paket dobili bolj malo.

nvidia graphic on a laptop computer.

Ob omembi naslednjega imena verjetno ne boste presenečeni – govorimo o tehnološkem velikanu Google. Tudi ta ima svojo pretočno igričarsko storitev, ki ji pravi **Google Stadia**. Osnova za storitev je bila programska koda vsem poznane storitve YouTube, Google pa je samega sebe označil za strokovnjaka na področju pretočnih storitev (res drži, da je njihov celotni ekosistem v oblaku). Ker Google Stadia z YouTube-om deli kar precej vrstic kode, YouTube pa je že preverjena zadeva, kakšnih večjih težav ni za pričakovati. Podobno kot GeForce Now je tudi Google Stadio mogoče kupiti za 9,99$ na mesec, enako pa dobimo njihovo paleto igričarskih naslovov. Podpira predvajanje v ločljivosti 4K in do 60 Hz, a za takšno resolucijo bomo potrebovali internetno hitrost višjo od 35 Mb/s. Prav tako te storitve v Sloveniji uradno ni, zato se bomo mogli na strežnike Stadie povezovati prek **VPN**-ja. Razen tega pa Google kot podjetje ni v igričarski industriji in ne razumejo koncepta razvoja računalniških iger. To dokazujejo dejstva o njihovih neuspelih poskusih razvoja lastnih iger ter propadlem projektu Stadia Games and Entertainment. Sedaj so ugotovili, da je boljše, da se držijo tega kar obvladajo in to je pretočnost sama. Storitev Google Stadia je zato danes usmerjena v razvoj tehnologije igranja v oblaku, medtem ko naslove za igranje priskrbijo Googlovi partnerji na tem področju.

Google

Ko omenjamo Google pa skoraj ni mogoče, da ne bi omenili tudi enega od njihovih največjih tekmecev na vseh področjih – Microsofta. Tudi ta danes ponuja pretočno igranje in sicer pod imenom Microsoft xCloud. Na prvo žogo se zdi, da je storitev zgolj odgovor konkurenci “mi tudi to znamo” a vendar ni povsem tako. Ideja je nastala že leta 2016, ko je eden izmed glavnih razvijalcev Xbox napisal programsko kodo, ki je omogočila združljivost nove konzole Xbox One s starejšimi igrami za Xbox 360. Takrat je tudi padla ideja, da bi lahko igre na podoben način preprosto delili preko spleta namesto, da jih uporabniki poganjajo lokalno. Danes je MS xCloud kot produkt zelo podoben GeForce Now ali pa Google Stadia. Za ceno 14,99$ na mesec dobimo nabor z več kot 100 naslovi raznih iger, med njimi je tudi nekaj zelo kvalitetnih (še vedno pa menimo, da Nvidia ponuja več). Storitev xCloud lahko poganjamo na praktično vseh napravah, a zgolj do ločljivosti 1080 p in 60 Hz – konkurenca ponuja več za manj denarja, razen tega pa storitve uradno ni na voljo v Sloveniji.

Woman searching on a website

Amazon

Nobena ponudba pa seveda ni popolna brez Amazona, vsaj tako verjamejo oni. Prav zato imajo lastno storitev pretočnega igranja **Amazon Luna**. Ta je zelo povezana z drugimi Amazonovimi storitvami in če ste naročnik Amazon Prime, lahko izbor iger igrate brezplačno v okviru naročnine Prime. Za 5,99$ na mesec pa dobite še dodaten dostop do več kot 100 naslovov najvišje kakovosti, med katerimi najdemo tudi igre Control, Resident Evil 7: Biohazard, Assassin’s Creed in Far Cry. Storitev lahko poganjamo na vseh mogočih napravah. Največja prednost Amazon Lune je zagotovo hitrost nalaganja iger, saj uporabljajo namenske visokozmogljive strežnike, kar se tudi pozna v praksi. Slaba stran pa je predvsem pokritost območij, kjer svojo storitev ponujajo – ta je trenutno na voljo zgolj v ZDA, razlog pa verjetno tiči prav v strežnikih, ki se trenutno nahajajo samo tam. Vseeno vemo, da Amazon načrtuje širitev na evropski trg in to hitreje kot konkurenca. Nizka cena, dobra ponudba, kakovostni naslovi in namenski strežniki pa je lahko zmagovalna kombinacija za Amazonovo prevlado na trgu pretočnih videoiger.

Sorodni članki

Računalniške igre v oblaku – ko strojna oprema ni več pomembna - inženir.SI
S prijavo na naše novice poskrbiš, da boš na tekočem z našimi dogodki in tečaji. Ne skrbi, maili prihajajo enkrat mesečno in so polni zanimivosti iz inženirskega sveta.
© 2023 inženir.SI. All right reserved.
Made with ⚝ by Starfiniti d.o.o.