Ilustracija moškega z več rokami, ki hkrati opravlja več nalog.

/

5 načinov kako povečati produktivnost na delovnem mestu

5 načinov kako povečati produktivnost na delovnem mestu

Ali imate občutek, da na koncu dneva niste opravili vsega, kar ste si zadali? Produktivnost je nepogrešljiv element uspešnega delovnega dne, a ni vedno enostavno ohraniti visok nivo organiziranosti. V članku boste našli pet učinkovitih nasvetov za izboljšanje produktivnosti, od osredotočanja na eno nalogo naenkrat do uporabe pravila dveh minut, ki vam lahko pomagajo doseči več v krajšem času.

Dan začenjate z dobrim planom dela, imate seznam opravil, cilje… Ampak na koncu dneva ugotovite, da je vaš seznam opravil le še daljši, kot je bil.

Razumem. Biti produktiven na delovnem mestu zna biti zelo naporno. Upravljanje svojega časa je ključno, če želimo ohranjati produktivnost na visokem nivoju, vendar je včasih težko vedeti, kje začeti z organizacijo in kako se zadeve sploh lotiti.

Z leti dela smo v Strojnik.si pridobili neprecenljive izkušnje, kako biti produktiven – kako voditi več projektov istočasno in hkrati še opraviti vse redne naloge iz seznama opravil. Torej, kako biti zares produktiven. Naša želja je napredek, zato smo se odločili, da naše izkušnje oblikujemo v 5 nasvetov, kako povečati produktivnost na delovnem mestu, ter jih delimo z vsemi, ki se soočajo s pomanjkanjem produktivnosti.

Ilustracija dveh oseb, ki delata za mizo, medtem ko za njima teče ura.

1. Prenehajte z večopravilnostjo

Večopravilnost (angl. multitasking) zna biti zelo mamljiva, saj lahko na tak način zaključimo z več nalogami hkrati – še posebej, če se naše naloge zdijo majhne oziroma lahke. Dejstvo pa je, da zadeva ne deluje dobro. Doktor nevroznanosti, Earl K. Miller, trdi, da večopravilnost preprosto ni v človeški zmogljivosti.

Naš nasvet pri prvi točki je naslednji: Osredotočite se na eno nalogo naenkrat in prepričali se boste, da bodo naloge dejansko opravljene hitreje in ne počasneje, kot izgleda na prvi pogled.

2. Vzemite si pavzo med delom

Delo brez vmesnih prekinitev pripelje le do izgorelosti na delovnem mestu, in izčrpana oseba ne bo nikoli tako dobro in učinkovito opravila zadanih projektov. Raziskave kažejo, da kratke pavze med delovnim procesom pomagajo pri držanju nivoja koncentracije in izboljšajo razpoloženje človeka.

Naš nasvet: Vsako uro dela si vzemite nekaj minut pavze, se sprehodite po pisarni, če imate to možnost, pa pojdite na daljšo “kavno pavzo” s svojim najljubšim sodelavcem. 

3. Postavljajte si majhne cilje

Videti cel kup večjih projektov na našem koledarju zna biti zelo stresno, kar pogosto pripelje do demotivacije na delovnem mestu. Naloge večjih projektov si zato razdelimo v posamezna opravila, ki nam dajo občutek, da je projekt pod nadzorom.

Začnemo lahko pri svojem seznamu opravil, kamor ne zapišemo zgolj “zaključi s projektom”, temveč omenjeni projekt razdelimo na več podnalog, ki so ključne za uspešno opravljen projekt. Delo z majhnimi cilji nas bo držalo osredotočene na končni rezultat, hkrati pa se nam bodo večji projekti zdeli manj strašljivi.

4. Težje naloge opravite, ko ste najbolj fokusirani

Težje naloge pogosto prelagamo, saj nismo povsem prepričani, če nam jih bo uspelo opraviti. Ko se dan bliža koncu, pa se iz obupa lotimo tudi teh, kar pogosto vodi do slabega rezultata ali celo nedokončanega projekta.

Da se temu izognemo, moramo razumeti delovanje našega telesa ter ugotoviti, kdaj smo najbolj produktivni. Pomembno je, da se najpomembnejših nalog lotimo ravno takrat.

Naš nasvet: ugotovite, ali ste jutranji tip ali nočni tip človeka, in naloge prilagodite svojim močnim uram dneva.

Grafi in očala na papirju poleg prenosnika.

5. Implementirajte pravilo dveh minut

 Izkoristite svoj čas najboljše kot je to mogoče z uporabo pravila dveh minut. Govori o tem, da poskušamo v vmesnem času, ko čakamo na sestanek, sodelavca za malico, tajnico, da nam prinese papirje, izkoristiti za eno izmed najkrajših opravil, ki jih imamo. Bolj natančno povedano, za eno izmed opravil, ki nam vzamejo dve minuti ali manj. Uspešen podjetnik Steve Olenski pravi, da je iskanje kratkih časovnih oken in opravljanje kratkih nalog ključno za visok nivo produktivnosti in da bomo imeli celo končni prihranek časa, saj bomo vse naloge zaključili predčasno. Torej, če nam naloga vzame dve minuti ali manj, jo naredimo takoj.

Drugi aspekt pravila dveh minut je, da je vsako nalogo možno začrtati v manj kot dveh minutah. To seveda ne pomeni, da bomo to nalogo tudi opravili prej kot v 120 sekundah, vendar je načrtovanje naših ciljev prvi korak k uspešnemu opravljanju le-teh.

Vsak dan ne bo popoln in produktiven, zato se nikoli ne smemo obremenjevati zaradi tega. Namesto tega se moramo osredotočiti na naše cilje in zgoraj zapisane nasvete, si načrtati delo in presenečeni boste, koliko več lahko naredite v enem dnevu, ali v službi ali pa doma.

Sorodni članki

5 načinov kako povečati produktivnost na delovnem mestu - inženir.SI
S prijavo na naše novice poskrbiš, da boš na tekočem z našimi dogodki in tečaji. Ne skrbi, maili prihajajo enkrat mesečno in so polni zanimivosti iz inženirskega sveta.
© 2023 inženir.SI. All right reserved.
Made with ⚝ by Starfiniti d.o.o.